door Jishin » 31 jul 2010, 10:44
xJustgirlie schreef:^ Wat ik daarover begrijp is dat je óf familie moet hebben die daar woont, óf dat je een priority worker, professional, investor (etc) moet zijn, en dat je dan wel een green card krijgt

Als je een eigen bedrijf wilt in Amerika valt dat volgens mij onder investors, visagie in Amerika valt volgens mij onder profssional, dus volgens mij is het wel mogelijk om Amerika in te komen?
Ja, maar er staat ook een getal bij he van hoeveel mensen ze per jaar binnen laten!
Zelf een bedrijf beginnen in Amerika zou ik persoonlijk niet riskeren, omdat je altijd met verschillende verzekeringen zit en blabla. Bij een bedrijf opstarten komt heel veel kijken en veel jongeren durven het zelfs hier in België niet meer aan om zelfstandige te worden, laat staan in een vreemd land.
Van de "investors" laten ze maar 10.000 mensen per jaar binnen dus dat is echt heel weinig. En als je als "skilled worker" gaat krijg je trouwens maar een visum voor 7-9 jaar dus dat is niet om daar definitief te blijven. Tenzij je in die 9 jaar heel wat hebt bijgedragen aan de maatschappij daar..
Het is echt vreselijk moeilijk om binnen te raken in de VS, dus ik heb de droom maar laten varen..
Got a secret, can you keep it? Swear this one you'll save, better lock it in your pocket, taking this one to the grave.
If I show you, then I know you won't tell what I said. Cause two can keep a secret if one of them is dead.